2011. március 24., csütörtök

Barackos muffin

Egy nagyon rossz ebédért kárpótoltam magamat ezzel a kis könnyű, gyorsan elkészíthető finomsággal.

Hozzávalók 12 hatalmas muffinhoz:

  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 2 tojás
  • 12 dkg cukor (a recept 15-öt ír, én 10-et raktam, de kevésnek tűnt, ezért lődd be a kettő közé)
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
  • pici barnacukor (opcionális)
  • 4 barack - őszi és/nektarin (és konzervet használtam, 7 db kapitális félbarackot tettem bele)


Elkészítése:

  1. Melegítsd elő a sütőt 180 fokra (alsó-felső sütés)!
  2. Mérd le a lisztet, a közepébe keverd el a sütőport, és tegyél bele egy nagyon pici sót!
  3. A tojásokat és a cukrot verd fel robotgéppel szép habosra!
  4. Öntsd az olajat, majd a tejet a tojáshoz és közben robotgépezz!
  5. Robotgéppel keverd a folyósat a nem folyóshoz!
  6. Vágd kockára a meghámozott barackot és egy evőkanállal keverd a tésztához!
  7. A szép, színes muffinpapírokat (kapható: papírboltokban, hipermarketekben, IKEA-ban) tedd a 12 mélyedéses muffinsütő formába! Adagold a tésztát a kibélelt mélyedésekbe! Ne menjen mellé (vagy ha mégis, akkor töröld le), mert ráég és nem egy leányálom lekaparni róla mosogatás címén. Általában azt írják a receptek, hogy csak 2/3-ig tedd, de ez a tészta pont elég 12 kiadós mérethez, szóval mehet több is - különben egy másik sütőt is be kellene fogni ugyebár, ami még több mosogatást eredményezne...
  8. Mielőtt betennéd a forró sütőbe, szórd meg barnacukorral a tetejüket - szépen fog tőle csillogni, kicsit megolvad, aztán rápirul. Nagyon egyszerű, de profi trükk.
  9. Süsd, ameddig jónak látod. Én 18 percre teszem mindig, de elég sápadtarcúak maradtak, ezért ráhúztam még 4 percet, majd miután még mindig nem voltam megelégedve, adtam nekik még 2-t, hogy összeszedjék magukat.
  10. Rácsos kenyérvágó tálcára szoktam kiszedni 2 villa segítségével (mert elég forróak bírnak lenni), és így nem izzadnak be.


Változatok: barack helyett lássuk csak... BÁRMI! Gyümölcs, lekvár, fahéj, kakaó, csokidarabok, aszalt gyümölcs.


Érdekesség: amerikai süti, nem is készítik rosszul (legalábbis amit ott ettem az tűrhető volt:) ), de eredetileg az angol cupcake néven volt ismert

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése